Kaip pagerinti turimos internetinės svetainės našumą ir spartumą?
Ne paslaptis, kad kiekvienas lankytojas, kuris nukreipiamas į jūsų turimą svetainę nori visą reikiamą jam informaciją gauti iškarto, tačiau ką daryti, jeigu svetainė turi daug informacijos ir kitos medžiagos, kuri apsunkina svetainę?
Pirmasis dalykas, kurį būtina padaryti – skirti daug dėmesio turiniui, paveikslėliams esantiems turinyje ir atlkti analizę, kuri padėtų suprasti kokia ištiesų situacija susiklosčiusi su jūsų svetaine. Beabejo, kad optimizacijai atlikti nepakaks vien tik sumažinti kokybę paveikslėlių ar dalį ilgo teksto tiesiog išmesti. Tokiais atvėjais geriausia yra konsultuotis su mumis (paspaudę čia rasite daugiau informacijos apie paslaugą) ir mes jūsų svetainę patikrinsime, ir nustatysime didžiausias apkrovos problemas.
Kodėl internetinės svetainės greitis yra svarbus?
Pirmasis klausimas iškyla pokalbiuose apie svetainės greitį būna: Kodėl man turėtų rūpėti svetainės greitis pirmoje vietoje? Juolab, kai svetainė atidaroma vos per kelias sekundes, juk tai yra gerai, taip? Tačiau atsakymas gali jus nustebinti.
Štai dalis statistikos, kuri susijusi su puslapio užkrovimo laiku ir puslapio lankytojo kantrybe:
- Tarp 2017 ir 2018 metų, vidutiniškai lankytojo kantrybė išlaukti puslapio užkrovimą sumažėjo nuo 12 sekundžių iki 8 sekundžių.
- 47% lankytojų tikisi, jog svetainė bus užkrauta per 2 sekundes arba greičiau.
- 40% lankytojų pralaukę 3 sekundes ar daugiau, kol puslapis nespėja užsikrauti – išeina iš jo.
- 79% pirkėjų (potencialių), kurie lieka nepatenkinti el. parduotuvės spartumu naršant, mažiau linkę yra sugrįžti į parduotuvę antrą kartą.
- Vienos sekundės uždelsimas sumažinti gali konversiją iki 7%, puslapio peržiūrų iki 11% o patenkintų klientų skaičius gali sumažėti per 16%.
Kol kas tai gali nesimbolizuoti abstrakčių skaičių, tačiau tai turi labai didelį poveikį ir padarinius realybėje. Pavyzdžiui: kai naršyklė Mozilla Firefox paspartino veikimą per 2.2 sekundės – per metus jų naršyklė užfiksavo 60 milijonų daugiau parsisiuntimų. Kitas pavyzdys: didžiausia kompanija Amazon paskaičiavo ir pateikė tai oficialiai, jog 1 sekundės sulėtėjimas jų puslapio krovimo – jiems gali kainuoti iki 1,6 milijardo dolerių per metus, paprasčiau sakant – viena iš pelningiausių kompanijų pasaulyje sumažins apyvartą per 1,6 milijardo kas met.
Kas gali paveikti svetainės krovimo greitį?
1. Hostingas – viena iš svarbiausių priežasčių, dėl kurių sulėtėja svetainės užkrovimas.
Kadangi kiekviena svetainė turi minimalius sisteminius reikalavimus, tačiau vien atsižvelgtį į minimalius reikalavimus nevertėtų, geriau yra suteikti daugiau laisvės svetainei funkcionuoti. Kokie hostingų tipai ir jų veikimo principai?
- Shared – Tai reiškia, jog jūsų svetainė esanti tokiame serveryje (hostinge) yra talpinama kartu su kitomis svetainėmis, žinoma prie kurių jūs veikiausiai prieiti negalite, tačiau talpindami svetainę savo tokiame hostinge – jūs dalinates su kitomis svetainėmis visais resursais, o svetainių gali būti labai daug.
- Virtualus Privatus Serveris (VPS) – Tokio tipo hostinguose įprastai būna kur kas mažiau talpinamų svetainių, kadangi serveris rezervuoja tam tikrus parametrus būtent jūsų privačiam serveriui, kurį naudosite tik jūs, o ne dalinsites dar su kitomis svetainėmis, kurių net nežinote.
- Dedikuotas serveris – Tai serveris, kurio naudotojas esate tik jūs. Visi resursai, parametrai yra naudojami tik jūsų svetainei ar parduotuvei, lyginant su Shared, dedikuotas serveris yra labiau patikimesnis ir saugesnis, taipogi dėl kitų svetainių nenukentės jūsų srautas ir greitis.
Beabejo, turėti gerą hostingo planą nėra išeitis, priklausomai nuo jūsų turimo svetainės “geras” hostingo planas gali tiesiog jums būti ne toks naudingas, o labiau brangus. Svarbiausia atsižvelgti į TVS (turinio valdymo sistemos) reikalavimus, tarp kurių būna įprastai būtina PHP versija, MySQL palaikymas ir versija, ir t.t. į ką būtina atkreipti dėmesį, jeigu nesinori išleisti dalį pinigų resursams, kurie jums yra visiškai nereikalingi.
Galiausiai priklauso svetainės krovimo greitis, nuo vietovės ir infrastruktūros, logiška, jog mažiau išvystytoje infrastruktūroje bus lėtesnis interneto greitis toje šalyje, o užsienyje svetainė gali būti dar lėčiau pasiekiama, tad reikėtų atsižvelgti ir į tai.
2. Svetainės komponentai, papildiniai, įskiepiai ar kita papildoma įranga
Nereikia apkrauti svetainės įvairiais papildiniais, nes jie taipogi naudoja serverio (hostingo) resursus o nedažnai, papildiniai atlieka tik mažą dalį jums reikiamos funkcijos, o kita dalis tiesiog veikia be tikslo, tuo pačiu naudoja resursus.
Kaip tai supaprastinti? Visgi reikia pirmiausiai analizuoti kokios funkcijos yra reikalingos svetainėje ir patikrinti visus turimus papildinius, jeigu tik 10% papildinio atlieka jums reikalingą veiksmą, vadinasi 90% resursų yra švaistoma veltui. Geriausias sprendimas ne visuomet pašalinti papildinį, jį galima ir perprogramuoti, kad liktų tik tos funkcijos, kurios reikalingos jūsų svetainei, o tai galime atlikti mes, apie kainas ir galimybes galite daugiau sužinoti čia.
3. Turinio optimizavimas
Teksto didumas, ilgumas ir rišlumas – taip, tai tikrai yra būtina, o nuotraukų esančių svetainėje taipogi reikėtų nepamiršti, nes jos atlieka taipogi didelį vaidmenį jūsų svetainėje. Suprantama, kad reikalingos nuotraukos ir reprezentuojamos svetainėje turi būti nepriekaištingos kokybės, tačiau tokios nuotraukos dažnais atvėjais gali užimti nemažai vietos, ko pasekoje lankytojas atėjęs į svetainę – turės ilgai laukti, kol jam užkraus didelės raiškos nuotraukas ir ilgą tekstą.
4. Atnaujinimai ir priežiūra
Sistemos atnaujinimai – itin svarbu, dauguma programuotojų gali teigti, jog išleistas atnaujinimas sistemos – tai senų klaidų ištaisymas, sistemos spartinimas ir kt., ir jie gali būti teisūs, tačiau prieš atliekant bet kokius atnaujinimus ar tai būtų papildinys, ar pati svetainės turinio valdymo sistema – reikia žinoti kaip visa tai tinkamai atlikti. Daugėlis vartotojų esa susidūrę su situacija, kada mėgindami atlikti kai kuriuos veiksmus savarankiškai – pasibaigia ne tokiu rezultatu, kokiu norėtų jie patys. Tai patikėti galite taipogi mums, siūlome už nedidelę kainą priežiūros planus, apie kuriuos galite sužinoti daugiau paspaudę čia.
5. Reguliarus duomenų bazių optimizavimas
Žinoma, tam reikia irgi turėti programavimo žinių, tačiau kalbant apie poveikį svetainei, kai duomenų bazė tiesiog apleidžiama – serveris beabejo apkraunamas. Visi duomenys užima vietą, o su laiku susikaupia duomenų bazėje nebenaudojamų sintaksių, terminų ar kitos informacijos, kuri yra nebenaudojama, tačiau vietą ji užima. Tai reikia reguliariai prižiūrėti ir administruoti.
6. Sumažinti serverio užklausų kiekį
Kai kurie dalykai yra itin paprastai atliekami ką galite atlikti net jūs patys, tačiau ne visi. Vienas itin svarbus veiksmas – išskaidyti tekstą į puslapius. Ne paslaptis, kad straipsniai gerina lankomumą ir srauto palaikymą svetainėje, tačiau jeigu straipsnis yra itin ilgas – įtaką neigiama gali sukelti ilgas jo krovimas, todėl vienas iš paprasčiausių būdų kaip tai padaryti – sukonfigūruoti straipsnius taip, kad jie būtų išskaidomi puslapiais.
Suformuoti santraukas – veiksmingas ir paprastas metodas, kada užuot paspaudęs ant straipsnio nuorodos jūsų puslapyje lankytojas, jis pamatytų ilgesnę santrauką apie ką straipsnis, o tą santrauką perskaitęs – nuspręs ar jį tas straipsnis vis dėl to domina.
Išskaidyti etapais – paprasta ir patogu. Ilgą tekstą apdoroti funkcija “Skaityti toliau”, kada skaitytojas skaito straipsnį ir kas tam tikrą dalį (kuri programiškai nustatyta) vis spaudžia mygtuką žemiau straipsnio dalies “Skaityti toliau”, tai yra kur kas patogiau pačiam skaitytojui, nes jis skaito ir spaudžia tol, kol jam įdomu skaityti – o jūs galite ir sužinoti koks susidomėjimas straipsniu, ir iki kurios dalies.
Išjungti nenaudojamus papildinius – jau tai minėjome anksčiau, todėl nereikia to priminti, kaip tai gali būti svarbu jūsų svetainei ir jos spartai.
Komentarų išskaidymas – jeigu jūsų tinklapis turi didelį srautą ir komentarai yra aktyvi funkcija, kurią naudoja skaitytojai – reikia nepamiršti to, kad didelis rodomų komentarų skaičius viename puslapyje gali sulėtinti nemenkai jūsų svetainę, todėl reikia nustatyti leistiną skaičių komentarų, kurie bus atvaizduojami po straipsniu.
Netalpinti video failų savo hostinge, tai labai gali neigiamai paveikti jūsų svetainės spartą! Įsivaizduokime, 100 lankytojų turim vienu metu svetainėje, 75 lankytojai žiūrėti tuo pačiu metu pradeda video failą, kuris talpintas yra pas jus serveryje – labai didelė apkrova serveriui, tuo tarpu kol pastarieji laukia video pradžios, likusieji 25 lankytojai patiria itin didelį krovimo laiką, kadangi tuo metu serveris užsiėmes su 75 video paleidimais.
Naudokite kur kas patogesnį ir geresnį būdą video talpinimui, kaip Youtube ar Vimeo.
Nuo šiandien „Luminor“ bankas ūkininkams pradeda teikti paskolas su valstybės garantija. Paskolos lengvatinėmis sąlygomis bus teikiamos apyvartiniam kapitalui ir biologiniam turtui. Tai numato Žemės ūkio paskolų garantijų fondo ir „Luminor“ banko bendradarbiavimo sutartis.
„Jaučiame didėjantį finansavimo poreikį ūkių plėtrai. Produkcijos paklausa auga tiek šalies viduje, tiek užsienio rinkose, todėl ūkininkai aktyviai ieško galimybių plėsti gamybos apimtis. Veiklos apimtys plečiamos nuosavomis lėšomis ir ieškant kitų finansavimo šaltinių, – sako Vytis Žegužauskas, „Luminor“ verslo klientų departamento vadovas. – Paskolos su valstybės garantija leis aukštesnės rizikos ūkiams gauti finansavimą ir lengviau plėsti savo veiklą. Planuojame iki 2020 m. išduoti 25 mln. Eur paskolų su valstybės garantija“.
„Luminor bankas yra ilgametis žemės ūkio ir kaimo verslo finansavimo partneris“, – teigia Romalda Globienė, l. e. direktoriaus pareigas Žemės ūkio paskolų garantijų fonde. „Su šiuo banku bendradarbiaujame jau 20 metų, o nuo šiol pasiskolinti apyvartai ar biologiniam turtui su valstybės garantija taps dar paprasčiau – užteks kreiptis į banką, o garantija bus suteikiama automatiškai. Ūkininkams paskolos išdavimo procesas tampa paprastesnis ir greitesnis.“
Pagal fondo ir „Luminor“ sutartį, paskolų gavėjams bus taikomos palankesnės skolinimosi sąlygos, nes Žemės ūkio paskolų garantijų fondas garantuoja 80 proc. paskolos sumos grąžinimą.
Paskolos teikiamos ne ilgesniam nei 36 mėn. laikotarpiui. Didžiausia garantuojamos paskolos suma ūkio subjektams, užsiimantiems pirmine gamyba – iki 50 tūkst. Eur, o pripažintoms žemės ūkio kooperatinėms bendrovėms – iki 300 tūkst. Eur. „Luminor“ planuoja iki 2020 m. pabaigos išduoti iki 25 mln. Eur tokių paskolų.
„Pastebime, kad iki 50 tūkst. Eur didesnei daliai ūkininkų yra pakankama suma, apyvartinių lėšų papildymui sezono metu“, – sako V. Žegužauskas.
2018 m. pirmąjį pusmetį apyvartinėms lėšoms buvo skirta apie pusė „Luminor“ banko ūkininkams išduotų paskolų. Iš viso 2017 m. „Luminor“ ūkininkams suteikė daugiau nei 90 mln. Eur paskolų, skirtų ūkio plėtrai, modernizavimui, apyvartinėms lėšoms, žemės ar kito turto įsigijimui.
„Luminor“ bankas šiemet yra vienintelis bankas, kuris šiuo metu išduoda paskolas ūkininkams su valstybės garantija pagal UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo ir Luminor Bank AB pasirašytą Paskolų portfelio garantijų priemonės įgyvendinimo sutartį.
Europos Sąjunga (ES) perspėjo socialinį tinklą „Facebook“, kad šis „klaidinančias“ paslaugų teikimo sąlygas iki metų pabaigos pakoreguotų pagal ES taisykles, nes antraip įmonės gali laukti finansinės nuobaudos.
„Mano kantrybė pasiekė ribas. Dabar yra laikas veikti ir daugiau nebus jokių pažadų“, – „Facebook“ griežtai perspėjo ES teisingumo ir vartotojų apsaugos komisarė Vera Jourova.
Ji teigia prašysianti ES valstybių narių vartotojų teisių apsaugos tarnybų, kurios praėjusiais metais pareikalavo pokyčių, imtis greitų veiksmų ir bausti „Facebook“, jei įmonė toliau nesugebės laikytis taisyklių.
„Nors „Facebook“ patikino mane, kad iki gruodžio pakoreguos klaidinančias paslaugų teikimo sąlygas, ši situacija užsitęsė per ilgai“, – sako V. Jourova.
Europos Komisija (EK) tvirtina, kad Marko Zuckerbergo vadovaujamos įmonės pateikti pasiūlymai buvo „labai riboti“ net tada, kai bendrovė balandį pakeitė paslaugų sąlygas.
Naujosios paslaugų teikimo sąlygos „klaidinančiai pristato pagrindines „Facebook“ teikiamų paslaugų charakteristikas“, sako Komisija.
EK siekia sumažinti rizikas, kurios kyla JAV interneto milžinų – „Facebook“, „Google“, „Amazon“, „Uber“ ir kitų – paslaugomis besinaudojantiems klientams Europoje.
„Facebook“ anksčiau šiemet įsivėlė į vadinamąjį „Cambridge Analytica“ skandalą, kurio metu išaiškėjo, kad trečiosios šalys gavo prieigą prie 87 mln. vartotojų asmeninių duomenų patiems vartotojams to nežinant.
Šaltinis: technologijos.lt
Dėl privačių laiškų skenavimo ir duomenų teikimo trečiosioms šalims priekaištų ir piktų reakcijų dar pernai vasarą sulaukusi „Google“ pareiškė neketinanti šios praktikos nutraukti.
„CNNMoney“ pasiteiravus, ar JAV milžinė, kaip ir buvo žadėjusi, nutraukė pasipiktinimą sukėlusią veiklą, Suzanne Frey, „Google“ Saugumo, pasitikėjimo ir politikos departamento direktorė, ėmėsi ginti šią praktiką ir pareiškė, kad bendrovė ketina toliau leisti trečiosioms šalims pasiekti tam tikrus duomenimis iš asmeninių vartotojų paskyrų.
„Mes leidžiame kitų įmonių sukurtoms programėlėms integruotis su „Gmail“ – kelionių planuotojams ir ryšių su klientais valdymo sistemoms. Jos renka informaciją apie tai, kaip vartotojai naudojasi paštu ir kaip į jį įeina“, – sako p. Frey.
„Privatumo politika yra lengvai prieinama vartotojams, jie gali ją peržvelgti ir nuspręsti, ar suteikti prieigą prie savo duomenų“, – kartoja „Google“ vadovai.
Kompanija taip pat tikina, kad visas programėles, norinčias bendradarbiauti ir gauti vartotojų informaciją, „Google“ pati kelis kartus tikrina ir tik po to nusprendžia, ar suteiks prieigą pageidaujamos informacijos.
Šiuo metu elektroninio pašto platforma „Gmail“ naudojasi per 1,4 mlrd. vartotojų visame pasaulyje.
Šaltinis: vz.lt